Devrimci Gövde Yapısı
Diğer ticari alaşım teknelerden farklı olarak Mornigstar tekneleri daha az sayıda parça kullanılarak oluşturulmuş olup 3 boyutlu ve tek tabakalı gövdelere sahiptirler,küpeşteler tek tabakalı bordalarla birleşmektedir ve patentli Origrid koşma sistemi kullanılmaktadır.Daha az parça kullanılarak kaynak işlemleri azaltılmakta ve gövde yapısı daha sağlam hale getirilmektedir. Minimizasyon Morningstar gövde inşasının anahtar sözcüğüdür. Bunun tek istisnası ise ağız kısmıdır. Ağız kısmı çoğunlukla en fazla darbeye maruz kalan kısımdır. Bu sebeple bu bölgede çift plaka kullanılmaktadır. 3 milimetre tek katmanlı taban üstüne 4 milimetrelik 5083 kodlu alüminyum alaşım plaka robotik olarak kaynaklanmaktadır. 4 milimetrelik bu kalkan sadece bir tampon gibi davranmakla kalmayıp pruvada müthiş bir dayanıklılık sağlayan ekstra bir yapı oluşturmaktadır.
3 Boyutlu Biçimlendirme Teknolojisi ve Robotik Kaynak Uygulaması
Gövde plakalarının üretiminde 3 boyutlu biçimlendirme teknikleri uygulanmaktadır. Üretim sürecinde gövde gerdirilerek direnci inanılmaz seviyelere çıkarılmaktadır. Eş zamanlı olarak üç boyutlu geometriye sahip olan borda kaplaması, basamak ve diğer kıvrımlı yüzeyler kalıplanarak üretilmektedir. Bu şekil verme süreçleri hidrodinamik ve tasarımsal süreçler dışında sertleşmiş tabakaların mukavemetini artırmak amacı da gütmektedir. Kaynak için çoğunlukla robotik yöntemler tercih edilmektedir. Morningstar teknelerinin arzulanan tasarım seviyesine ve yüksek kaliteye ulaşmasındaki temel sebeplerden biri budur.